Saturday 2 December 2017

Cara dapat duit online.

Cara mendapatkan duit tambahan online. Ini bukan scam ke apa. Dah try benda ni sejak Disember 2016. Tunggu nak sampai setahun baru bagitau orang lain pasal cara nak dapat duit tambahan ni. Nak pastikan yang benda ni betul bukan tipu. Tapi benda ni takdelah dapat duit terus beribu-ribu. Sikit je dapat, tapi at least ada sikit daripada takde langsung. Lagi satu ni boleh jadi duit poket korang untuk sebulan. Maknanya jumlah yang korang dapat nanti walaupun setahun korang buat benda ni, korang akan dapat duit poket untuk sebulan je.

Diingatkan, DUIT POKET ye, bukan macam duit gaji korang. 

Caranya adalah dengan menjawab survey online, tanpa perlu ke tempat lain. Ikut masa dan tempat korang. Nak buat bila-bila pun xkisah asalkan rajin2kanlah buat kalau nak dapat point banyak. At least sehari sekali. Sebenarnya ada macam-macam jenis web survey online ni. Ade yang senang kumpul point, ade yang kedekut sikit. Tapi based on my experienced, web yang senang and banyak point boleh dapat adalah seperti dibawah:

    - Setiap 5000 point korang boleh tukar kepada 25 singaporean dollar melalui PayPal.
    - Selain tu korang boleh jugak pilih untuk tukar kepada 2500 AirAsia bigpoint. Boleh dapat flight percuma.
    - Atau boleh jugak topup kredit handphone RM60.
    - Nak kumpul point agak lama jugak. Me ambik masa hampir setahun baru dapat kumpul 5000 point tu.

    - Ini paling senang nak dapat point. Walaupun kita tak qualified untuk survey tertentu, dorang akan tetap bagi kita 5point.
    - Web survey yang paling awal dan banyak dapat tukar duit dari web survey ni. Lepas 4 bulan join dah dapat kumpul 1080point dan tukar kepada 10usd.
    - Selain tu, korang boleh jugak tukar point dengan baucer Aeon, Zalora, ISetan, Starbucks, Parkson dan Cold Storage.
    - Kalau korang malas nak join banyak web survey, aku sarankan korang join yang ni je sebab memang mudah nak dapat point.

    - Setiap 2500 point korang boleh tukar 5usd.
    - Web survey ni paling banyak hantar survey. So senang nak dapat point cepat kalau rajin jawab survey tu hari-hari.
    - Kiranya web ni yang kedua senang nak dapat duit . Yang bezanya dengan GlobalTestMarket.com ialah mata tukarannya yang lagi tinggi (1080point = 10usd).

    - Ni Malaysia punya web survey. Jadi korang akan dapat point duit RM. Tapi tak boleh tebus dengan duit. Hanya boleh tebus dengan baucer RM30 KFC, Aeon, Lazada atau Zalora sahaja.
    - Survey jarang dapat dari web ni. Tapi sekali dapat survey tu nilai dia dalam RM5. 
    - So dalam setahun ni dah boleh kumpul RM60. So bolehlah dapat 2 baucer sebagai belanja makan KFC atau shopping kat Aeon/Lazada/Zalora.

Inilah 4 web survey yang boleh dipercayai dan memang diri sendiri dah dapat tukar duit. Sebenarnya ada banyak lagi web survey ni. Banyak jugak dah try tapi yang lain tu memang susah nak dapat point. So fokus pada 4 web atas ni je. Dalam setahun ni dah dapat kumpul RM300 hasil dari jawab survey tu je. RM300 memang nampak macam sikit untuk setahun, sebab tu ini dikatakan sebagai duit poket untuk sebulan. 


Total dapat kumpul. Tambah dengan baucer AEON RM60, total setahun dalam RM300.


So siapa yang nak duit poket tu bolehlah try. Dan pastikan korang ade akaun PayPal sebab duit akan dibayar melalui PayPal je.

No comments:

Post a Comment